Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hladina
Mrňová, Petra ; Prokop, Tomáš (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Studentka se ve své práci soustředí na objektivizaci osobního vnímání konkrétní konfliktní situace. Identifikuje si zraňující pocit, jenž jí silně utkvěl v paměti a neustále vyvolává otázky. S ignorováním nebo nevědomím, kde je hrana a kde už je to za hranou. Popisuje a hledá mantinely kapacity nahlédnutí sebe sama. Kde začíná a kde už končí schopnost ovládnutí ? Autorka se snaží vciťovat do lidí, kteří překračují její pomyslné hrany v tom, co je správně, a ptá se sebe sama, zda překračují i své vlastní? Performativní umístění tvrzeného skla do koruny stromu slouží pro materialistické uchopení limitů: „co lze unést“, „kde je hrana“, „co je kapacita“ Inspiračním zdrojem pro ni jsou vlastní zkušenosti, přemýšlí ale o otevření tématu ve společnosti obecně.
Robotický model lidského myšlení, cítění a chování
Pač, Peter ; Kubát, David (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je navrhnout a sestrojit základní model lidského myšlení, cítění a chování, který je založen především na vědomostech obecné a kognitivní psychologie. Řešení je demonstrovatelné na robotovi schopném pohybu a generování vizuálnich a akustických efektů. Práce popisuje návrh a implementaci tohto systému a zaměřuje se na důležité funkce, zajímavosti a experimentování se zkonstruovaným robotem.
Hladina
Mrňová, Petra ; Prokop, Tomáš (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Studentka se ve své práci soustředí na objektivizaci osobního vnímání konkrétní konfliktní situace. Identifikuje si zraňující pocit, jenž jí silně utkvěl v paměti a neustále vyvolává otázky. S ignorováním nebo nevědomím, kde je hrana a kde už je to za hranou. Popisuje a hledá mantinely kapacity nahlédnutí sebe sama. Kde začíná a kde už končí schopnost ovládnutí ? Autorka se snaží vciťovat do lidí, kteří překračují její pomyslné hrany v tom, co je správně, a ptá se sebe sama, zda překračují i své vlastní? Performativní umístění tvrzeného skla do koruny stromu slouží pro materialistické uchopení limitů: „co lze unést“, „kde je hrana“, „co je kapacita“ Inspiračním zdrojem pro ni jsou vlastní zkušenosti, přemýšlí ale o otevření tématu ve společnosti obecně.
Myšlení a hodnoty tří uměleckých generací české avantgardy (1919-1989)
Bulíček, Jan ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Machovec, Martin (oponent)
Tato práce si klade za cíl provést diskursivní komparaci tří generací (1918 - 1989) uměleckých teoretiku a poukázat tak na jejich podobnost. Konkrétně jsou to hlavní osobnosti a mluvčí české umělecké avantgardy a undergroundu, jimiž jsou Karel Teige, Vladimír Boudník, Egon Bondy, Milan Knížák a Ivan Martin Jirous. Tato práce analyzuje interpretační modely obsažené v manifestech a manifestačních textech (2. kapitola) a rekonstrukce prožívání a zakoušení avantgard založené na historické práci s prameny osobní povahy (3. kapitola). Výsledkem této analýzy je popis rozdílů a (dynamiky) vývoje avantgard, ale především charakteristika avantgardního a undergroundového mentálního světa. Z analýzy vyplývá, že umělecká avantgarda (Teige) i underground (Jirous, Knížák), stejně jako druhá generace stojící na pomezí avantgardy a undergroundu (Boudník, Bondy) vykazují velkou podobnost s mnoha společnými rysy. Jednotlivé rysy společné avantgardě i undergroundu jsou shrnuty v závěru práce. Klíčová slova avantgarda, underground, české umění, manifest, prožitek, Karel Teige, Vladimír Boudník, Egon Bondy, Milan Knížák, Ivan Martin Jirous
Robotický model lidského myšlení, cítění a chování
Pač, Peter ; Kubát, David (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je navrhnout a sestrojit základní model lidského myšlení, cítění a chování, který je založen především na vědomostech obecné a kognitivní psychologie. Řešení je demonstrovatelné na robotovi schopném pohybu a generování vizuálnich a akustických efektů. Práce popisuje návrh a implementaci tohto systému a zaměřuje se na důležité funkce, zajímavosti a experimentování se zkonstruovaným robotem.
Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých
HORTOVÁ, Ilona
Bakalářská práce "Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých" se zabývá významem zážitkových kurzů ve vzdělání a osobním růstu dospělých. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je provedena deskripce názorů na klíčové pojmy zážitkové pedagogiky a na její komponenty (prožitek, zážitek, zkušenost, reflexe zážitku, facilitace, skupina, skupinová dynamika, motivace zpětná vazba). Druhá část, kterou tvoří kvantitativní výzkum, je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí definování přínosů zážitkových kurzů pro jednotlivce. Kvantitativním výzkumem získaná data jsou v této části práce analyzována a vyhodnocena.
Život stromu - nestromu
MACHÁČKOVÁ, Tereza
Cílem této práce je doložit hloubku a důležitost sepětí člověka s přírodou a na základě této myšlenky vystavět výtvarný projekt, zúžený na vztah člověka a stromu Tento projekt by měl děti citlivě vést ke schopnosti hlubšího vnímání a pozorování přírody, k uvědomění si její nenahraditelnosti a krásy. Teoretická část práce se zaobírá zobrazením přírodních motivů s akcentací motivu stromu v průřezu dějinami umění a částečně literatury. Strom tedy vnímáme jako symbol, který může přírodu jako takovou charakterizovat. Část praktická sleduje význam environmentální tematiky ve výtvarné výchově a zaměřuje se na uvedení výtvarného projektu do školní praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.